داستان کوتاه و شعر

کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی نرخ یوسف شکند گر تو به بازار آیی

داستان کوتاه و شعر

کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی نرخ یوسف شکند گر تو به بازار آیی

...

 


گل اگر خار نداشت دل اگر بی غم بود
 اگر از بهر پرستو قفسی تنگ نبود
 زندگی،عشق،اسارت،قهر،آشتی، همه بی معنا بود

گناه

من اومدم بین خوبا 

آشتی کنم باهات خدا 

به کی بگم پشیمونم 

از این همه جرم و خطا 

ببین که من روم نمی شه 

سرم رو بالا بگیرم 

میون زندون گناه  

ببین خدایا اسیرم 

ولی شنیدم از کرم 

غمارو از دل می بری 

تو ماه خوب مهمونی 

گناه کارام می خری

۱۳ خط برای زندگی

۱۳ خط برای زندگی:طبق نظر گابریل گارسیا مارکز:ولی نمیدونم منبعش درسته یا نه ولی امیدوارم درست باشه 

 

۱:دوستت دارم,نه به خاطر شخصیت تو,بلکه بخاطر شخصیتی که من در هنگام با تو بودن پیدا میکنم  

2:هیچکس لیاقت اشکهای تو را ندارد و کسی که چنین ارزشی دارد باعث اشک ریختن تو نمیشود  

3:اگر کسی تو را آنطور که میخواهی دوست ندارد به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد 

 

4:دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند  

5:بدترین شکل دلتنگی برای کسی,آن است که در کنار او باشی و بدانی که هرگز به او نخواهی رسید 

 

6:هرگز لبخند را ترک نکن,حتی وقتی ناراحتی ,چون هر کس امکان دارد عاشق لبخند تو باشد 

 

7:تو ممکن است در تمام دنیا یک نفر باشی,ولی برای بعضی از افراد تمام دنیا هستی  

8:هرگز وقتت را با کسی که حاظر نیست وقتش را با تو بگذراند,نگذران  

9:شاید خدا خواسته است که ابتدا بسیاری از افراد نا مناسب را بشناسی و سپس شخص مناسب را,به این ترتیب وقتی اورا یافتی بهتر میتوانی شکر گذار باشی   

10:به چیزی که گذشت غم نخور,به آنچه پس از آن آمد لبخند بزن 

 

11:همیشه افرادی هستند که تورا می آزارند,با این حال همواره به دیگران اعتماد کن و فقط مواظب باش که به کسی که تو را آزرده,دوباره اعتماد نکنی  

12:خود را به فرد بهتری تبدیل کن و مطمئن باش که خود را میشناسی قبل از آنکه شخص دیگری را بشناسی و انتظار داشته باشی که تو را بشناسد  

13:زیاد از حد خود را تحت فشار نگذار,بهترین چیزها در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداری 

دیوار

دیوار نوشته ای  مربوط به ویرانه های جنگ جهانی دوم:

خورشید را باور دارم حتی اگر نتابد 

به عشق ایمان دارم حتی اگر آن را حس نکنم 

به خدا ایمان دارم حتی اگر سکوت کرده باشد 

تا خدا هست جایی برای نا امیدی نیست.....

.......

 

تقدیم به امید زندگانی ام، تقدیم به شکوه شب و شکوه مهتاب، تقدیم به اشکهای سوزان روی کوه گونه هایت ، تقدیم به خنده های دلنشینت و نگاه های پنهانت .

تقدیم به تو ای خیال من                                     ای آسمان قلبم و ای سرچشمه ی الهام من

                                        تقدیم به تو ای محبوب ترین قلبم.

تقدیم به تو که یادت از فکر من ، عشقت در قلب من ، و نگاهت همیشه در ذهن من ماندگار و عطر مهربانیت همیشه در وجودم جاریست .

میدانی که طاقت دوری از تو را ندارم ولی جدایی با تو را دوست دارم.

                                                       می دانی چرا؟

چون با اینکه جدایی از تو بسی برایم دشوار  است ولی در عین حال دلپذیر هم هست   ، زیرا به خاطر تو دلتنگی به سراغم می آید .

پس بدان که دل تنگی ها هم بخاطر تو دوست دارم و تو از حال من خبر نداری .

بنابراین:

              هر که می خواهد من و تو ما نشویم مرگش باد و خانه اش ویران.

ای عشق من ، ای عزیزترینم:

                چه خوب شد که به دنیا آمدی و چه خوب شد که دنیای من  شدی .     

 پس:    

        برای من بمان و بدان که هیچ چیز با ارزشتر از عشق نیست و بزرگترین ویژگی عشق بخشایش است.

بنابراین:

           قلبم را که لبریز از عشق است به تو تقدیم می کنم و سوگند می خورم که تا ابد : 

دوستت دارم  

مهدی جان

چه روزها که یک به یک غروب شد، نیامدی * چه بغضها که در گلو رسوب شد، نیامدی
خلیل آتشین سخن، تبر بدوش بت شکن * خدای ما دوباره سنگ و چوب شد، نیامدی
برای ما که دلشکسته و خسته ایم نه * ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام * دوباره صبح، ظهر، غروب شد، نیامدی

شعر از بهار

باید آهسته نوشت.

بادل خسته نوشت 

با لب بسته نوشت. 

گرم و پر رنگ نوشت.

روی هر سنگ نوشت.

تا بدانند همه 

که اگر دوست نباشد دل نیست

http://rainysky.blogsky.com/ حتما دیدن کنید

یکی هست

یکی هست، تو قلبم، که هر شب واسه اون می نویسمو اون خوابه
نمی خوام بدونه واسه اونه که قلب من اینهمه بی تابه
یه کاغذ، یه خودکار، دوباره شده همدم این دل دیوونه
یه نامه، که خیسه پر از اشکه و کسی بازم اونو نمی خونه
یه روز همین جا توی اتاقم یکدفعه گفت، داره میره
چیزی نگفتم آخه نخواستم دلشو غصه بگیره
گریه می کردم درو که می بست، می دونستم که می میمرم
اون عزیزم بود، نمی تونستم جلوی راهشو بگیرم
می ترسم یه روزی برسه که اونو نبینم، بمیرم تنها
خدایا کمک کن نمی خوام بدونه دارم جون می کنم اینجا
سکوته اتاقو داره میشکنه تیک تاک ساعته رو دیوار
دوباره نمی خواد بشه باور من که دیگه نمی یاد انگار

دنیا دنیایه نامردیه 

تا میتونی تو این دنیا برا خودت کسی باش 

نه واسه اونایی که تورو فقط واسه کار خودشون میخوان 

و فقط باید اونجوری باشی که اونا میخوان 

این حرفا تو دلم بود گفتم تو وبلاگم بذارم 

شرمنده 

......................

این بار که از زیر داربست انگور و ماه

برمی گردی

دستمالی بیاور

هیچ می دانستی

مهربانی ام دارد خاک می خورد؟

یا هیچ می دانستی

دوستت که دارم

زیباتری؟

قسم

قسم 
به عشق هردومون قسم
خیلی برات دلواپسم
همش دارم حس می کنم
به دست تو عروسکم
حرفای تو پوشالیه
وصال تو خیالیه
بغضم داره می ترکه
وای که دلم چه حالیه
فاصله های بین ما
خیلی زیادن واسه من
این که می گی دوسم داری
فقط خیاله واسه من
دلم رو صادق می کنم
عشقم رو ثابت می کنم
دلم رو قربون تو با
دلیل و منطق می کنم
اگه بگی دوسم داری
دنیا رو مجنون می کنم
حتی اگه دلت بخواد
پر از شقایق می کنم
تنها دلیل این دلم
برای زنده بودنم
اگه تو از پیشم بری
می رسه مرگ این تنم

پرستو


پرستو باشم و از بام هستی

      بخوانم نغمه های شوق و مستی

          سرودی سرکنم با خاطری شاد

              سرود عشق و آزادی پرستی

                                      "فریدون مشیری"